Een nieuw merkverhaal
Meer dan 125 jaar vakmanschap, innovatie en familiegevoel
Bakker Goedhart is al meer dan een eeuw een gevestigde naam in de Nederlandse bakkerijsector. Van traditioneel brood en feestelijke taarten tot innovatief gebak en gemaksproducten. Met passie, ambacht en een moderne aanpak bieden de meer dan 1000 medewerkers van Bakker Goedhart voor elk moment van de dag een smaakvolle oplossing, zowel thuis als onderweg.
Hoe vertaal je deze rijke historie en innovatiekracht naar communicatie die echt aanspreekt?
Hoe laat je zien waar je écht van bent?
Met drie sterke divisies – Brood & Specialiteiten, Convenience en Patisserie, wilde Bakker Goedhart haar verhaal eenduidig en professioneel neerzetten. De uitdaging? Een merkverhaal dat de breedte van de organisatie belicht, het familiegevoel versterkt én een frisse uitstraling biedt in alle communicatiemiddelen.




Van merkverhaal tot impactvolle middelen
Samen met het team van Bakker Goedhart gingen we terug naar de kern. Wat maakt dit familiebedrijf met meer dan 125 jaar historie uniek? Vanuit die basis ontwikkelden we een merkverhaal dat de kernwaarden, ambitie en identiteit samenbrengt. Een krachtig verhaal dat intern en extern aanspreekt.
Dit merkverhaal vormde het fundament voor nieuwe communicatiemiddelen:
- Een verfriste, uniforme en professionele huisstijl voor alle communicatiemiddelen, met krachtige visuals, korte teksten en duidelijke navigatie, die gemakkelijk door teams gebruikt kan worden.
- Een moderne bedrijfspresentatie die de veelzijdigheid en kracht van de organisatie benadrukt.
- Een flexibel PowerPoint-template waarmee medewerkers visueel sterke presentaties maken, altijd in lijn met de huisstijl.
- Een professionele bedrijfsvideo die de drie divisies – Brood & Specialiteiten, Convenience en Patisserie – op een frisse manier belicht.

Een smaakvol verhaal dat inspireert!
Het nieuwe merkverhaal raakt de kern: een Koninklijk bekroonde bakkerij met een rijke geschiedenis sinds 1895. Als familiebedrijf combineren ze ambacht en innovatie om dagelijks verse, hoogwaardige producten te leveren, met een sterke focus op duurzaamheid en verbinding met klanten, medewerkers en leveranciers.
Samen met effectgroep heeft Bakker Goedhart haar fundament versterkt en haar uitstraling vernieuwd, waardoor ze nu en in de toekomst consistent en krachtig kunnen communiceren.Hogere zichtbaarheid, een versterkt imago en een organisatie die met trots haar identiteit uitdraagt.
Een merkverhaal dat indruk maakt én klaar is voor de toekomst!

These effect makers provided just that little bit extra!
Ook een sterk merkverhaal?
Wij helpen je graag met een verhaal dat inspireert en middelen die écht werken. Neem contact op met Marlon via marlon@effectgroep.nl
