nl
en
nl
nl
en
Over ons
Over ons
Ons team
Services
Service overzicht
Activaties
Arbeidsmarkt­communicatie
Branding
Campagnes
Design
Digital
Events
Ons werkKennis & insightsWerken bij
nl
en
Contact
Ergens naar op zoek?
Laat ons met je mee zoeken
Koninklijke Woudenberg

Een koninklijke herpositionering

Erfgoed verdient vakmanschap

Koninklijke Woudenberg is al 225 jaar hét adres voor restauratie en renovatie van erfgoed. Samen met Meesters In en Van der Vegt vormen ze een cluster van vakspecialisten die erfgoed nieuw leven inblazen. Met projecten die reiken van kerktoren tot kasteel.

‍

Maar hoe blijf je na 225 jaar nog relevant in een wereld die continu verandert? Die vraag leidde tot een strategische herpositionering, met behoud van historie én met de blik vooruit.

De vraag

Van gevestigde naam naar toekomstmerk

Koninklijke Woudenberg had een duidelijke ambitie: het merk versterken voor opdrachtgevers én vakmensen van morgen. Geen breuk met het verleden, maar een verhaal waarin het rijke erfgoed en de toekomst samenkomen.

De uitdaging: hoe positioneer je een traditioneel merk als een vooruitstrevende koploper, zonder afbreuk te doen aan zijn roots?

De aanpak

Krachtige bouwstenen

We begonnen bij de kern. Wat maakt dit merk uniek? Samen met het team formuleerden we een nieuwe merkstrategie waarin vakmanschap, historie én toekomst samenkomen.

Daaruit ontstonden krachtige bouwstenen:

  • Een nieuwe pay-off: Erfgoed verdient Koninklijke Woudenberg.
  • Een corporate story: Vakmanschap dat staat.
  • Een visuele identiteit: modern, herkenbaar en koninklijk.
  • Een overkoepelend communicatieplan: die invulling geeft aan de doorvertaling en herpositionering.

Geen losstaand verhaal, maar een merk dat leeft op de werkvloer en zichtbaar is in de markt. Een verhaal waarin erfgoed zijn kracht terug krijgt in een wereld die voortdurend in beweging is. Waar vakmensen werken met toewijding, lef en precisie. En waar de rijke historie door projecten stroomt, maar vooral door de mensen zelf. De keuze voor de nieuwe pay-off ‘Erfgoed verdient Koninklijke Woudenberg’ is dan ook geen losse regel, maar het resultaat van een heldere merkstrategie waarin trots, zichtbaarheid en vooraanstaande projecten centraal staan. De pay-off werkt als kompas voor communicatie én gedrag. Het bepaalt hoe we praten over ons werk, maar ook welke keuzes we maken: altijd duurzaam, met oog voor vakmanschap en waar mogelijk in samenwerking binnen het cluster. Elk contactmoment, van klantgesprek tot LinkedIn-post, ademt zo het verhaal waar Koninklijke Woudenberg voor staat.

Het resultaat

Een koninklijke herpositionering

De herpositionering zorgt voor een stevig fundament, waarin historie en toekomst naadloos samenvallen en geeft richting en een goede voedingsbodem voor alle communicatie, zoals een spoken word video.

Een positionering die klopt, van boardroom tot bouwplaats!

effectmakers

Team

Jasmin Homminga
Creatie & Communicatie
effectmaker Ronald van Spanjen
Ronald van Spanjen
Grafisch Vormgever
effectmaker Marlon van den Besselaar
Marlon van den Besselaar
Senior communicatieadviseur
art director bij effectgroep* Anouk Dijkstra
Anouk Dijkstra
Art Director

Samen bouwen aan een sterk merkverhaal?

Wij helpen je graag met een verhaal dat inspireert en middelen die écht werken. Neem contact op met Marlon via marlon@effectgroep.nl

Neem contact op
Terug naar het overzicht
Tijden veranderen.
Blijf je kijken of zie je kansen?
Blijf op de hoogte en mis de verandering niet.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Services
ActivatiesArbeidsmarktcommunicatieBrandingCampagnesDesignDigitalEvents
Over ons
Werken bijTeamArtikelen
Adres
Van Deventerlaan 31-51
3528 AG Utrecht
Contact
info@effectgroep.nl
+31(0)30 41 00 790
Awards
© year effectgroep*
Cookie policyPrivacy verklaringDisclaimer