nl
en
nl
nl
en
Over ons
Over ons
Ons team
Services
Service overzicht
Activaties
Arbeidsmarkt­communicatie
Branding
Campagnes
Design
Digital
Events
Ons werkKennis & insightsWerken bij
nl
en
Contact
Ergens naar op zoek?
Laat ons met je mee zoeken
Aangenaam, aaff

Een nieuw merk dat accountantswereld opschudt

Met de fusie van ABAB en Alfa is de accountancywereld een nieuw, toekomstgericht merk rijker: aaff. Dit krachtige merk, dat inzet op duurzaamheid en co-eigenaarschap, maakt direct indruk met een opvallende introductie-, arbeidsmarkt- en corporate campagne én een groots medewerkersevent.

Lancering introductiecampagne voor aaff met opvallende visuals
De vraag

Van fusie naar beweging

Hoe maak je van een fusie méér dan een samensmelting van twee bedrijven? Aaff wilde vanaf dag één impact maken met een merkidentiteit die de accountancysector opschudt. Geen fusiecommunicatie, maar een krachtig merk waarmee aaff zich onderscheidt.

De concrete opdracht: ontwikkel een merkstrategie, een visuele en verbale identiteit en een campagne die de essentie van aaff – co-eigenaarschap, duurzaamheid en vernieuwing – tastbaar maakt. Én zorg ervoor dat medewerkers niet aan de zijlijn staan, maar het merk zelf tot leven brengen.

De aanpak

Een blended aanpak voor een nieuw tijdperk

Als blended agency brengen we live, digitale en crossmediale communicatie samen. En dat was precies wat nodig was om aaff zichtbaar te maken én te laten leven! In nauwe samenwerking met het aaff-team hebben we in een paar maanden tijd een complete merkintroductie en -beleving neergezet.

  • Een heldere merkstrategie die de identiteit van aaff in één krachtig verhaal vangt.
  • Een visuele en verbale identiteit die breekt met het klassieke accountancy-imago.
  • Een interne ambassadeurscampagne, waarin medewerkers het gezicht én de drijvende kracht achter aaff zijn. Met storytelling en activaties.
  • Een arbeidsmarktcampagne die nieuw talent aantrekt met een onderscheidend en aantrekkelijk werkgeversverhaal.
  • Een groots medewerkersevent waarin 2000 co-eigenaren samen het startsein gaven voor de toekomst van aaff.

‍

Aangenaam, aaff

Het merkverhaal kreeg vorm in de campagnes onder de noemer aangenaam, aaff. Met krachtige beelden, korte statements en een eigenzinnige tone of voice werd aaff gelanceerd als dé nieuwe speler in de accountancy.

Het interne event was een cruciaal moment. Alle 2.000 medewerkers, nu co-eigenaren, kwamen voor het eerst samen om het merk te ervaren. Een kennismaking die je maar één keer goed kunt doen. Het draaide om ontmoeten, ervaren en beleven wie aaff is.

Het event was het bewijs van wat aaff wil zijn: een plek waar mensen samenkomen om te ontwikkelen en samen impact te maken. Door binnen te beginnen kunnen medewerkers dit nu goed naar buiten uitdragen.

Openingsevenement voor merkintroductie aaff met 2000 medewerkers
medewerkers op jubileumfeest
effectmakers

Deze effectmakers leverden nét dat beetje extra!

effectmaker Marlon van den Besselaar
Marlon van den Besselaar
Senior communicatieadviseur
effectmaker Sandra Teune
Sandra Teune
Senior Projectmanager
art director bij effectgroep* Anouk Dijkstra
Anouk Dijkstra
Art Director
Head of creative Kirsten Flik
Kirsten Flik
Head of Creative

Ook een onvergetelijke beursactivatie neerzetten?

Neem contact op met Kirsten via kirsten@effectgroep.nl en ontdek wat wij voor jouw merk kunnen betekenen.

Neem contact op
head of creative bij effectgroep* Kirsten Flik
Terug naar het overzicht
Tijden veranderen.
Blijf je kijken of zie je kansen?
Blijf op de hoogte en mis de verandering niet.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Services
ActivatiesArbeidsmarktcommunicatieBrandingCampagnesDesignDigitalEvents
Over ons
Werken bijTeamArtikelen
Adres
Van Deventerlaan 31-51
3528 AG Utrecht
Contact
info@effectgroep.nl
+31(0)30 41 00 790
Awards
© year effectgroep*
Cookie policyPrivacy verklaringDisclaimer