nl
en
nl
nl
en
Over ons
Over ons
Ons team
Services
Service overzicht
Activaties
Arbeidsmarkt­communicatie
Branding
Campagnes
Design
Digital
Events
Ons werkKennis & insightsWerken bij
nl
en
Contact
Ergens naar op zoek?
Laat ons met je mee zoeken
HP

Klassenfeest

Campagne tijdens 5-daagse beurs

De Nationale Onderwijs Tentoonstelling (NOT) is het grootste evenement voor onderwijzend Nederland. Meer dan 40.000 bezoekers (onderwijsprofessionals) komen voor informatie en inspiratie naar de Jaarbeurs in Utrecht.

Merkactivatie Klassenfeest HP Instant Ink
De vraag

Een klasse idee!

HP zag de beursdeelname als een vijfdaagse sales-campagne met een duidelijk doel: breng de printoplossing Instant Ink (nooit meer zonder inkt!) onder de aandacht van de bezoekers. Concreet: creëer een live-sales-funnel met minimaal 1.500 standbezoekers en 500 kwalitatieve leads. Ons creatieve team dook in de wereld van HP, printers, onderwijs en inktcartridges. En zo ontstond een – al zeggen we het zelf – klasse idee!

Kleurrijk klassenfeest

Het gebruik van Instant Ink is écht een feestje. Nooit meer zonder inkt zitten voor een vast (laag) bedrag per maand. En tijdens de beurs maakte je ook nog eens kans op een volledig verzorgd Klassenfeest. Instant Ink, een feestje voor jezelf én voor je klas!

We maakten van de stand ook een feestje: een kleurrijk klassenfeest met traktaties, leuke activiteiten en promoties van Instant Ink.

Marketingbureau Amsterdam realiseert beursactivatie voor HP
Opvallend druk

Bezoekers in de rij!

Het was vijf dagen lang gezellig druk bij het klassenfeest. Duizenden bezoekers genoten van de traktaties en activiteiten en meldden zich aan voor meer informatie over Instant Ink. De gestelde KPI’s (leads) werden ruimschoots behaald, dus ook voor HP werd deze beurs een feestje!

Het resultaat

To the moon and back

Terwijl HP na afloop van de beurs overuren draaide om alle informatieaanvragen en nieuwe abonnees te verwerken, gingen wij aan de slag met de organisatie van het Klassenfeest voor de gelukkige winnaar. Dat werd overigens echt een ‘to the moon and back’-ervaring, dankzij het knallende optreden van niemand minder dan zangeres Maan!

Gelukkig hebben we de foto’s nog!

De beste feesten duren vaak te kort. Wij hadden nóg wel een week met het HP Klassenfeest op deze beurs willen staan. Want wat was het gezellig, lekker druk en een groot succes. Gelukkig hebben we de foto’s nog!

Creatieve merkactivatie van HP door marketingbureau Amsterdam
Het was een feest om voor HP te mogen werken

Deze effectmakers leverden nét dat beetje extra!

art director bij effectgroep* Anouk Dijkstra
Anouk Dijkstra
Art Director
CEO Simon Renes
Simon Renes
CEO (founder)
Head of creative Kirsten Flik
Kirsten Flik
Head of Creative

Vrijblijvend brainstormen over een activatie of campagne?

Kirsten is er voor je en heeft antwoord op al je vragen! Mail Kirsten via kirsten@effectgroep.nl.

Neem contact op
head of creative bij effectgroep* Kirsten Flik
Terug naar het overzicht
Tijden veranderen.
Blijf je kijken of zie je kansen?
Blijf op de hoogte en mis de verandering niet.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Services
ActivatiesArbeidsmarktcommunicatieBrandingCampagnesDesignDigitalEvents
Over ons
Werken bijTeamArtikelen
Adres
Van Deventerlaan 31-51
3528 AG Utrecht
Contact
info@effectgroep.nl
+31(0)30 41 00 790
Awards
© year effectgroep*
Cookie policyPrivacy verklaringDisclaimer