nl
en
nl
nl
en
Over ons
Over ons
Ons team
Services
Service overzicht
Activaties
Arbeidsmarkt­communicatie
Branding
Campagnes
Design
Digital
Events
Ons werkKennis & insightsWerken bij
nl
en
Contact
Ergens naar op zoek?
Laat ons met je mee zoeken
Meridiaan College

Digitaal oriënteren

Mail Automation voor vier scholen

Het Nieuwe Eemland, ’t Hooghe Landt, Mavo Muurhuizen en het Element (locatie Hooglandseweg-Noord) vormen samen het Meridiaan College. Vier Amersfoortse scholen voor voortgezet onderwijs, ieder met een eigen onderwijsaanbod en een onderscheidend profiel. En ieder op zoek naar bruggers voor het nieuwe schooljaar!

De vraag

Betrekken en overtuigen

Hoe informeren we ouders van groep 8 leerlingen over het onderwijsaanbod en profiel van 4 scholen? “Bedenk een concept waarmee we ouders en kinderen bereiken, betrekken en overtuigen van hun schoolkeuze”, luidde de vraag van de opdrachtgever.

Digitale Oriëntatie Route

De keuze voor een school gaat niet over één nacht ijs. Ouders en kinderen verzamelen informatie, vragen vrienden en familie en bezoeken scholen. Het is een proces van maanden. Dit hebben wij doorvertaald naar Digitale Oriëntatie Routes: online campagnes waarmee elke school zich optimaal kan presenteren.

De uitwerking

Mail Automation

Voor elke school ontwikkelden we een unieke 8-weekse informatieroute met alle content die ouder en kind nodig hebben om een goede schoolkeuze te maken. Ouders meldden zich met hun mailadres aan voor één of meerdere routes en ontvingen regelmatig gepersonaliseerde mails met korte video’s, interessante artikelen, digitale tours door de school en uitnodigingen voor online open dagen.

Het resultaat

Een duurzaam concept

We hebben het profiel van de scholen goed doorvertaald naar digitale content en dat leverde ouders en kinderen een schat aan informatie op. In een periode van 8 weken heeft iedere school zich optimaal kunnen presenteren. Meridiaan College geeft aan dat zij de Digitale Oriëntatie Route ook de komende jaren in wil blijven zetten.

Het concept, digitale routes en de content

Deze effectmakers zorgden voor nét dat beetje extra!

effectmaker Mariska van Eijden
Mariska van Eijden
Motion Graphic Designer
COO effectgroep* Marielle Timmers
Mariëlle Timmers
COO
Head of creative Kirsten Flik
Kirsten Flik
Head of Creative

Meer weten over digitale campagnes?

Bel 030 – 410 07 90 of stuur een mailtje naar marielle@effectgroep.nl voor een oriënterend gesprek!

Neem contact op
Terug naar het overzicht
Tijden veranderen.
Blijf je kijken of zie je kansen?
Blijf op de hoogte en mis de verandering niet.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Services
ActivatiesArbeidsmarktcommunicatieBrandingCampagnesDesignDigitalEvents
Over ons
Werken bijTeamArtikelen
Adres
Van Deventerlaan 31-51
3528 AG Utrecht
Contact
info@effectgroep.nl
+31(0)30 41 00 790
Awards
© year effectgroep*
Cookie policyPrivacy verklaringDisclaimer