


Launch evenement
4NG is een fullservice digitale bureaugroep met 11 labels en sinds 3 jaar onderdeel van Conclusion. De volgende stap in de verdere versteviging van het Conclusion ecosysteem is de naamswijziging van 4NG naar Conclusion Experience. Buiten winnen is binnen beginnen, dus klopte 4NG bij ons aan om van de naamswijziging een impactvol moment te maken voor de directies en medewerkers van de aangesloten bureaus.
Challenge accepted
Binnenkomen als 4NG en trots weggaan als Conclusion Experience. Waarbij de identiteit van de 11 bedrijven behouden blijft. Met minimale No-Show. In één avond. Met een voorbereidingstijd van vier weken?
Challenge accepted.

Persoonlijke benadering
Hoe zorg je dat medewerkers massaal naar je event komen? We ontwikkelden een effectief intern communicatieplan met teaservideo’s, interactieve experiences en opdrachten. De directies en managers van de kantoren communiceerden 1-op-1 met de genodigden via whatsapp, e-mail en mondeling: Join the experience! Het zorgde voor een enorme buzz en binnen enkele dagen had bijna iedereen zich aangemeld.



The launch party
Met een ongekend enthousiasme en teamgevoel kwamen de diverse kantoren aan in City Sense Utrecht. De entree en locatie waren volledig gestyled in 4NG branding en op het 25 meter brede scherm presenteerden we alle logo’s van de labels en namen van de gasten. De 11 merken waren overal zichtbaar, van LED-schermen bij de bar tot gadgets die teams zelf hadden meegenomen. Iedereen voelde het: dit wordt zo’n avond…
Na het walking diner (credits voor Food Favors!) startte de show met een impactvolle video over het ontstaan van de groep, presentatie van de directie, muzikanten op het podium en uiteindelijk de aankondiging van the next step: een nieuwe naam. De ruim 300 genodigden telden gezamenlijk af naar de bekendmaking van… Conclusion Experience. Onder luid gejuich en met champagne proostten de directies en medewerkers op de toekomst!
Deel 2 van de avond was het vieren van de nieuwe naam met diverse experiences in de zaal en muzikale experiences vanaf het podium. Ondertussen zorgden wij voor een totale metamorfose van de locatie naar het nieuwe merk Conclusion Experience.


Maximale impact
Het werd een event dat je écht niet wilde missen, wat de buitengewoon hoge opkomst van 94% bewees. De bezoekers noemden de launchparty ‘het beste event in 20 jaar’.
De eerste kennismaking met de nieuwe naam Conclusion Experience was voor medewerkers een impactvolle ervaring. De voorbereidingsactiviteiten, de onthulling en het feest benadrukten dat de unieke culturen van de labels worden behouden onder de nieuwe naam.
Voor ons was het wederom het bewijs dat een goed uitgedachte event journey zorgt voor maximale opkomst en minimale no-show.!
Challenge completed.

These effect makers provided just that little bit extra!
Een evenement als impactvol communicatiemoment?
Neem contact op met Kirsten via kirsten@effectgroep.nl of bel haar op 030- 410 0790.
