The IMPACT Cube
Channable
Impactvolle communicatie vraagt om meer dan alleen goede ideeën; het vraagt om moedige stappen en gedurfde keuzes. Channable koos daarom voor een compleet vernieuwde opzet voor hun jaarlijkse eCommerce-event: The IMPACT Cube. Een virtueel event, dit keer uitgevoerd in een op maat gemaakt 3D-decor. Interactieve masterclasses en innovatieve oplossingen kwamen samen voor maximale eCommerce-inspiratie. Een online event zoals je nog niet eerder gezien hebt!
Een event dat impact maakt
Channable, een snelgroeiende scale-up opgericht in 2014, biedt slimme automatiseringsoplossingen voor digitale marketing en e-commerce. Vanuit kantoren in Utrecht, New York en Aarhus ondersteunt het bedrijf klanten wereldwijd – van de Benelux tot de VS. Voor hun jaarlijkse eCommerce-event, The IMPACT Cube, wilden ze een groots digitaal evenement creëren dat de productactivatie en klantbetrokkenheid bij hun EMEA-klanten en -partners versterkt.
Het doel: een interactieve opzet die bestaande klantrelaties verdiept, nieuwe klanten aantrekt en impact maakt met sessies over productgebruik, roadmap en multichannel eCommerce-strategieën.
Een online event met impact? Let’s go!
3D-decor
De ambitie van Channable vroeg om een next level productie. En die uitdaging grepen we met beide handen aan! Met gedurfde keuzes zoals een volledig op maat gemaakt 3D-decor wisten we hen te inspireren. Ze gingen vol vertrouwen mee in deze vernieuwende aanpak.
Het programma werd live uitgezonden vanuit Studio Bocavista, waarmee het meeslepende 3D-decor in nauwe samenwerking tot stand kwam. Een inspirerende combinatie van keynotes, paneldiscussies en interactieve masterclasses zorgde voor diepe betrokkenheid en bood deelnemers waardevolle inzichten.
Wat zorgde voor echte impact bij de kijker én Channable? Een unieke technische setup die kijkers continu betrokken hield:
- Vijf unieke decors binnen één event
- Live camera tracking op vier camera’s voor een dynamische ervaring
- Een interactief streaming platform dat de kijker actief bij het programma betrok
- Op maat gemaakte leaders, bumpers en visuals met als extra voordeel dat Channable deze en de overige content blijvend kan inzetten.
Hubspot
Naast eventmanagement en virtuele productie leverden we dynamische content en zorgden we voor een naadloze communicatie- en registratieflow. De HubSpot-integratie bood persoonlijke deelnamelinks en leverde kijkstatistieken dankzij een tweerichtings synchronisatie met het livestream platform. Deze slimme wisselwerking zorgde voor een soepele ervaring voor de deelnemers en gaf Channable waardevolle data-analysemogelijkheden.
Deze effectmakers leverden nét dat beetje extra!
Een online event van nu dat écht impact maakt?
Neem contact op met Kirsten via kirsten@effectgroep.nl
